Hoera we hebben nu eindelijk onze Yvonne.

Om de zijwanden intern te controleren worden de alu platen verwijderd.

Onder de verwijderde omlooplijst kwam de originele kleur te voorschijn.

Alleen aan de onderzijde waterschade , dus een plaatselijke herstelling is hier aangewezen.

Het chassis van onze Yvonne wordt gescheiden van de opbouw voor de voorziene laswerken.

Op de gekende plekken is het een echte roestnest.

Het origineel gebruikte ijzeren T profiel is ook nu nog een standaard maat.

Het origineel gebruikte U profiel is licht doorgebogen , een extra hoekprofiel zal er ter versteviging in gelast worden.

Het onderstel zal na zandstralen volledig gemetalliseerd worden .

Niet alleen een mooi maar ook een degelijk resultaat.

De remmen en de metalen torsie as blijken nog in een zeer goede conditie.

Ook de lagering heeft de tand des tijds prima doorstaan.

De bewegende nok van de rem was niet geroest , dit vanwege de overvloedige smering die werd gegeven via de smeernippel van de remkabel. (de nieuwe remkabels zijn zelf smerend)

De hereniging van het onderstel en de opbouw.

Door de nieuwe vloer van 18 mm zullen we niet snel doorzakken.

Alle oude isolatie platen worden verwijderd .

Daar vanwege de zwakke houten wandconstructie  boven en onder de deur de alu platen wel eens durven doorscheuren komt er een metalen versteviging.

De metalen versteviging aan de onderzijde deur ingewerkt.

Ook dus aan de bovenzijde een versteviging.

De nieuwe isolatie die veel druk vaster is geeft de wand een veel grotere stijfheid.

Een verstevigende balk over de binnenwand moet een strakker uiterlijk aan de wand geven.

In de toekomst zal er hier isolatie komen om het comfort te verhogen.

Ook aan de polyester voorzijde zal de isolatie meer comfort bieden

Nieuwe electra en plafondbekleding.

De nieuwe alu wandbekleding.

Het verzagen is zeker geen moeilijke klus.

Voorbehandeling tegen corrosie of andere narigheden aan de binnenzijde.

De eerste plaat tegen de wand.

Onze dochter krijgt er nu ook een goed oog in.

De wielkasten zijn op sommige plaatsen flinterdun door steenslag van het wiel.

Een nieuw laagje polyester is zo gelegd.

Als nieuw.

De aaneenzet van de polyester voorkant met de polyester achterkant ter hoogte van het dak is nog in prima conditie.

Het omplooien van de aluminium in de raamkader is een minder makkelijk karwei.

Een hulptool plet de aluminium volledig.

Meubeltjes kunnen nu terug op hun plek.